سامانه EPL

سامانه EPL چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

سامانه EPL گمرک چیست؟

به نوعی دیگر همان  پنجره واحد تجارت فرامرزی که برای ترخیص کالا در بستر اینترنتی ایجاد شده است موجب تسریع امور مربوط به  فرایند ترخیص کالا می شود که صرفه اقتصادی دارد زیرا همان طور که  حتما اطلاع دارید توقف بیش از اندازه کالا در گمرک موجب جریمه واردکنندگان می شود.

واردکنندگان عمده کالا  قبل از هر گونه اقدام تجاری باید قوانین و مقررات در خصوص واردات و صادارت کالاها را بدانند و یا  امور ترخیص خود را به ترخیص کاری مطمئن و کارآزموده بسپارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه تجاری فرامرزی گمرک EPL تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شروع کار و راه اندازی EPL گمرک ایران

راه اندازی و شروع کار سامانه و سیستم EPL گمرکی در کشور از سال  ۹۲ شمسی آغاز شده است. سامانه جامع گمرکی EPL ابتدا در یکی از گمرک های کشور مورد تست قرار گرفت و پس از آن به دلیل عملکرد مثبت و استقبال تجار و مسعولین  این  پنجره اینترنتی در سایر گمرگ های کشور مورد استفاد قرار گرفت.

سامانه گمرکی EPL چیست؟

برای معرفی این سامانه لازم است بدانید که  Electronic Packing List که به اختصار آن را EPL خوانده می شود بزرگترین سامانه اینترنتی ترخیص کالا در کشور است که قطعا اگر جزء واردکنندگان کالا و از تجارفعال در عرصه بین المللی هستید برای یک بار نام سامانه امور گمرکی  EPL راشنیده اید. از مهم ترین کاربردهای این سامانه وکالت، دور اظهاری صادرات و واردات کالا و دیگر امور تجاری بین المللی است.

سهم کم مناطق آزاد در صادرات

کار با سامانه گمرک EPL گوشی برای افراد مختلف

برای ورود به سامانه جامع گمرک EPL ابتدا لازم است نشانی اینترنتی epl.irica.ir را در مرورگر جست و جو کنید  و پس از آن نام کاربری و رمزعبور (که در صورت فعال سازی، کد شناسایی) خود را  برای ورود به سامانه درج کنید. در نظر داشته باشید که برای دریافت نام کاربری و رمزعبور خود باید در  یکی از گمرکات اجرایی حضور پیدا کنید و از طریق  واحد انفورماتیک گمرک مورد نظر کد فعال سازی خود را تحویل بگیرید.

برای اشخاص حقیقی این امکان وجود دارد که کد ملی آن ها به عنوان نام کاربری انتخاب شده باشد و برای اشخاص حقوقی شرکت های مختلف، کد ملی مدیرعامل شناسه ملی شرکت در نظر گرفته شده است شما پس از وارد شدن به سامانه گمرک الکترونیکی EPL می توانید امور گمرکی خود رابه سادگی مدیریت کنید.

این سامانه شامل چه زیر سامانه هایی می شود

این سامانه شامل زیرسامانه هایی از قبیل:

  • سامانه پرداخت متمرکز
  • کدینگ
  • احراز
  • مانیفست الکترونیکی
  • ارزش کالا TSC و موارد بسیار دیگری است که برای ارتباط سازمانها، شرکتها، بیمه ها، صاحبان کالا و اظهار کنندگانیست که امکان حضور برای ترخیص کالاهای خود را ندارند.

شرکت بازرگانی رها با هدف ایجاد تحول در ارائه خدمات نوین بازرگانی با تکیه بر دانش و مهارت نیروی های مجرب خود در سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد و امروزه با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در زمینه واردات و صادرات کالا در کنار اخذ مجوز کارگزاری گمرک ج.ا.ا و کارت بازرگانی- تولیدی، تجاری و صادراتی، آماده خدمت رسانی به فعالین این حوزه می باشد.

اشتراک گذاری

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *