تاریخ امروز:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوتاژ چیست؟ + نمونه کوتاژ

همان‌طور که در ترخیص کالا عنوان گردیده است یکی از مراحل ترخیص کالا دریافت کوتاژ هست. بعد از ثبت اظهارنامه واردات یا صادرات کالا در سامانه EPL، اظهارنامه توسط سامانه اصطلاحاً قفل شده و یک سریال منحصربه‌فرد به آن اختصاص می‌یابد که به آن کوتاژ یا سریال اظهارنامه می‌گویند.

دریافت کوتاژ به معنای ثبت اظهارنامه در سامانه EPL می‌باشد. پس از آن، محموله شما در گمرک با کوتاژ شناخته می‌شود. بسته به اینکه کوتاژ مربوط ب کالاهای وارداتی باشد یا صادراتی، کوتاژ صادراتی و کوتاژ وارداتی نامیده می‌شود.

کاربرد کوتاژ

کوتاژ در واقع شناسه محموله شماست و در گمرک محموله شما با آن شناخته می‌شود. شما در تمامی مراحل ترخیص کالا به این شماره احتیاج دارید. تمامی پیگیری‌ها و رهگیری ها تا زمان حمل و خروج کالا با این شماره انجام می‌شود.

کوتاژ

چگونه به کوتاژ دریافت کنیم؟

همان‌طور که گفته شد پس از ثبت اظهارنامه گمرکی و قفل شدن آن در سامانه آنلاین epl به صورت خودکار کوتاژ به محموله شما اختصاص می‌یابد و در برگه اظهارنامه کالای شما ثبت می‌شود.

ما در این مقاله کوتاژ را معرفی و نحوه دریافت آن را توضیح دادیم اما اگر هنوز در ارتباط با کوتاژ یا ثبت اظهارنامه گمرکی سوالی داشته و یا نیاز به راهنمایی دارید و یا قصد دارید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید می توانید با کارشناسان ما در بازرگانی رها در ارتباط باشید.

 

کوتاژ چیست؟

شماره سریالی منحصر به فرد مربوط به یک محموله در گمرک که پس از ثبت اظهارنامه کالا در سامانه epl به آن اختصاص می‌باید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.