1398121318493195919840944

برخورد اداره کمرگ با کالاهای ممنوع قسمت دوم

برخورد قاطع با تخلفات گمرکی

در قسمت قبلی این سری از پست های برخورد اداره کمرگ با کالاهای ممنوع ، در مورد کالای قاچاق با هم صحبت کردیم و از تخلفات گمرکی ماده های ۱۰۲ و ۱۰۳ . ۱۰۴ را با هم بررسی کردیم

میتوانید لینک قسمت اول این پست را در قسمت زیر مشاهده کنید

برخورد اداره کمرگ با کالاهای ممنوع قسمت اول

در این پست نیز قصد دارین به توضیح ادامه ماده های مربوطه به تخلفات گمرکی بپردازیم

ماده ۱۰۵:

هرگاه کالایی که ورود آن ممنوع است برای ورود قطعی با نام و مشخصات کامل و صحیح اظهار شود، گمرک باید ا ترخیص آن خودداری کند و به صاحب کالا یا نماینده قانونی وی به طور مکتوب اخطار کند که تا حداکثر ظرف ۳ ماه نسبت به عبور خارجی یا مرجوع کردن کالا با رعایت ضوابط اقدام کند.

درصورت عدم اقدام ظرف مدت مذبور، گمرک کالا را ضبط و مراتب را به صاحب آن ا نماینده آن ابلاغ می نماید. صاحب کالا حق دارد از تاریخ ابلاغ ضبط تا ۲ ماه اعتراض خود را به دادگاه صالحه تسلیم کند و مراتب را تا حداکثر ظرف ۱۵ روز از تاریخ مراجعه به دادگاه صالحه به گمرک مربوطه اعلام کند. در غیر اینصورت کالا به ضبط قطعی دولت در می آید.

ماده ۱۰۶:

درمورد کاای موضوع ماده ۱۰۵ که به جای کالای مجاز و بدون استفاده از اسند خلاف واقع از گمرک ترخیص شده و از تاریخ ترخیص آن بیش از ۴ ماه نگذشته است، به شرح زیر رفتار می شود:

– درصورتی که تمام یا بخشی از کالا ترخیص شده در اختیار صاحب کالا (goods) باشد، کالا فوری توقیف می شود. و پس از رد حقوق ورودی دریافتی طبق مقررات ماده ۱۰۵ این قانون رفتار می شود.

– درصورتی که تمام یا بخشی از کالای ترخیص شده در اختیار صاحب الا نباشد  معلم گردد که در زمان ترخیص، حقوق ورودی بیشتری به آن تعلق می گرفته است، مابه التفاوت حقوق ورودی مقدار به دست نیامده دریافت می شود.

لازم به ذکر است همه این قوانین دارای تبصره های متعددی هستند که بیان همه آنها خارج از حوصله این مقاله می باشد. همچنین برای اطلاع از ادامه این قوانین منتظر قسمت های بعدی این  سری از مقالات ما باشید.

و یا برای کسب اطلاعات بیشتردر مودر صادرات، واردات و ترخیص کالا میتوانید با بازرگانی رها در ارتباط باشید

تخلفات گمرکی

گمرکی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *