تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ترخیص کالای اساسی

ترخیص کالای اساسی در بنادر به بیش از ۳ میلیون تن رسیده

طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲۵ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده که به ترتیب سهم موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)، ‌امیرآباد و شهیدرجایی از سایر بنادر کشور بیشتر بوده است.

میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ معادل ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲۵ تن بوده است.

میزان تخلیه گندم در این بازه زمانی حدود ۲ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۳۵ تن بوده که نسبت به تخلیه ۹۶۵ هزار و ۱۹۱ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۸۱ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو نیز معادل ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تن و میزان تخلیه ذرت طی این مدت ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۸۶۹ تن بوده که به نسبت تخلیه ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۶۷ تنی این کالا در مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

در همین مدت، میزان تخلیه سویا معادل ۱ میلیون هزار و ۳۵۵ هزار و ۳۸۶ تن و میزان تخلیه برنج معادل ۱۳۷ هزار و ۱۵ تن بوده که نسبت به تخلیه ۱۲۵ هزار و ۴۲۹ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۴۹ هزار و ۲۶۷ تن رسیده و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی همین مدت معادل ۳۳۶ هزار و ۱۵۳ تن بوده است.

ترخیص کالای اساسی

موجودی کالای اساسی در ۱۳ بندر کشور شامل بنادر امام (ره)، شهیدرجایی، امیرآباد، نوشهر، انزلی، شهیدباهنر، بوشهر، چابهار، خرمشهر، لنگه، آبادان، ‌فریدونکنار و آستارا تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ نیز ۳ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۴۴ تن بوده است.

بر این اساس موجودی کالاهای اساسی در مدت یاد شده در بندر امام (ره) معادل ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۹۸ تن، بندر شهیدرجایی ۲۶۱ هزار و ۷۹۶ تن، بندر امیرآباد ۳۲۷ هزار و ۴۲۵ تن، بندر نوشهر ۱۴۴ هزار و ۲۳۷ تن، بندر انزلی ۴۳ هزار و ۲۲۵ تن، بندر شهیدباهنر ۳ هزار و ۹۶۲ تن، بندر بوشهر ۲ هزار و ۵۵۶ تن، بندر چابهار ۱۸ هزار و ۶۶۳ تن، بندر خرمشهر ۸۲ تن، بندر لنگه ۷۰ تن، بندر آبادان ۱۰۰ تن، بندر فریدونکنار ۲۱ هزار و ۳۶۷ تن و بندر آستارا ۲۲ هزار و ۴۶۳ تن بوده است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.